اخیراً یک شرکت غیر متعارف به نام HumanMachine یک نمایش تئاتر منحصر به فرد به نام Improbotics ابداع کرده است که هم مجری انسانی و هم ماشین آلات را درگیر می کند. این جدیدترین سری از پروژه ها و ابتکارات است که دنیای تئاتر را با یادگیری ماشین و رباتیک ادغام می کند.
به عنوان بخشی از مطالبی که سال گذشته در AAAI AIIDE منتشر شد ، پیوتر میرووفسکی و کوری ماتئوسون ، دو محقق این پروژه ، "بداهه ساز" مصنوعی مبتنی بر یادگیری عمیق را تهیه کردند که آن را با زیرنویس های فیلم آموزش دادند. این دستگاه عجیب و غریب می تواند خطوط گفتگو قابل قبول ، متناسب با متن ایجاد کند که برای تئاتر مناسب است.
پیوتر میرووفسکی ، یکی از محققانی که این تحقیق را انجام داده است ، گفت: "در تحقیقات قبلی ما ، یک چت بابات و روبات مبتنی بر هوش مصنوعی را به عنوان یک شریک مرحله ای (و نه دشوار) برای کمدی بداهه (بداهه)" گنجانیده ایم . "ما انسان ها و ماشین ها را در صحنه تئاتری ترکیب کردیم و این روبات تجسم چت بابات بود."
این آزمایش دو محدودیت اساسی در انجام کمدی بداهه با یک شریک روبات را برجسته کرد. اول اینکه ، این ربات اغلب برای تولید خطوط خود مدتی طول می کشد ، در نتیجه عدم زمان بندی مناسب ، که جوهر کمدی است. دوم ، آنها همچنین در تفسیر عاطفی متن ، مشکلاتی را مشاهده کردند.
بنابراین ، در مطالعه جدید خود ، محققان این ربات را با یک مجری انسانی جایگزین کردند که خطوط را از طریق هدفون از chatbot دریافت می کند اما تعبیر خود را به آنها اضافه می کند. در همین حال ، سایر نوازندگان روی صحنه بطور آزاد بداهه می روند و با بازیگر مطرح AI ارتباط برقرار می کنند. محققان این عملکرد را به عنوان یک تست تورینگ یا همان بازی تقلید ، در یک تئاتر برگزار می کنند که در آن مخاطبان و مجریان باید حدس بزنند که انسان چیست و چه کسی توسط یک ماشین برانگیخته می شود.
میرووفسکی گفت: "هدف اصلی این کار کشف چگونگی همکاری بدون درز یا چالش برانگیز با یک شریک صحنه دستیاری برای اجرای زنده است." وی گفت: "برای لذت مخاطب ، نمایش بداهه را به یک بازی حدس زده تبدیل کردیم. هویت مجری هوش مصنوعی را پنهان می کنیم و همچنین یک طعمه را اضافه می کنیم: بداهه نوازی دیگری که کنترل می شود اما در واقع خط هایی را از یک انسان دریافت می کند ، در پشت صحنه. بداهه نوازان نیز برای پوشاندن هویت خود از تماشاگران از دستگاه های پرسشی مشابهی استفاده می کنند.
چت بوت ایجاد شده توسط محققان توسط یک شبکه عصبی ساخته شده است ، که شبیه اکثر الگوریتم های پیشرفته ای است که در حال حاضر برای تشخیص خودکار گفتار و ترجمه زبان مورد استفاده قرار می گیرند. این chatbot که با زیرنویس های فیلم از OpenSubtitles.org آموزش دیده است ، خط ورودی گفتگو را پردازش می کند و پاسخ های احتمالی را صادر می کند.
کوری ماتئوسون ، محقق دیگری که این پروژه را انجام داده است ، گفت: "پاسخ های خروجی به صورت کلمه ای به کلمه با استفاده از یک مدل زبان تولید می شوند ، که احتمال آن را به کلمات بعدی ممکن اختصاص می دهد." "بنابراین در هر مرحله ، کلمه بعدی را نمونه می زند (مانند غلتک زدن یک مرد با وزن 50،000 یک طرفه ، جایی که 50،000 اندازه واژگان چت بابات است) بارها و بارها تا زمانی که یک انتهای آن را به حکم بپیوندد ، احتمالات یا همان وزن گیری را برای طرف های کلمه dice از زیرنویس های بیش از 100000 فیلم آموخته می شوند. "
ارزیابی های اولیه از این تولید غیرمعمول تئاتر نشان داد که تمرین بیشتر باعث افزایش مهارت می شود و کنترل حوادثی را که در طول اجرا اتفاق افتاد آسان تر می کند. محققان همچنین مشاهده كردند كه رابط و سازوكارهای مورد استفاده برای اجرای نمایش منجر به سازگاری كمتری با تجربیات دنیای واقعی می شوند.
میرووفسکی گفت: "یافته های جالب بسیاری از این مطالعه وجود دارد." "اولین مورد این است که سیستم در ابتدا برای بداهه نوازی بسیار چالش برانگیز است ، حتی اگر انسان تعبیر خود را اضافه کند. نتایج نظرسنجی از مخاطبان همچنین حاکی از این است که آنها معتقدند که مجریان از استقلال بیشتری نسبت به آنچه معتقدند نوازندگان است."
انجام عملکردی که ترکیبی از خطوط انسانی و ماشینی است همچنین به میروسسکی و ماتسسون امکان مقایسه کیفیت گفتگوهای حاصل را می دهد. به طور کلی ، آنها دریافتند که خطوط تولید شده بشر کوتاه تر ، مثبت تر بوده و کلمات کمتری از خطوط تولید شده توسط بداهه مصنوعی استفاده می کنند. نوازندگان انسانی نیز خطاهای گرامری و هجی بیشتری مرتکب شدند.
ماتئوسون گفت: "ما از اینكه سوژه های انسانی ما چگونه موفق شدند وانمود كنند كه با یك هوش مصنوعی كنترل می شوند ، شگفت زده شدند ." "آنها توانستند سخنرانی خود را اصلاح كنند تا سخنرانی مورد انتظار سیستم AI را تقلید كنند."
محققان اکنون با درج بازخوردی از مجریان انسانی ، روشهای بهبود کیفیت خطوط بداهه مصنوعی را کشف کرده اند. این امر می تواند با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی (NLP) حاصل شود.
میرووفسکی توضیح داد: "نوازندگانی که پیشنهادات چت بابات را ترغیب می کنند ، باید سریع تصمیم بگیرند. "هرچه مجموعه پیشنهادات انتخاب شده از آنها بهتر باشد ، به زمان کمتری برای خرج کردن صرف می کنند و نمایش ما هموارتر خواهد بود."
Improbotics نمونه ای جالب از چگونگی به کارگیری یادگیری ماشینی نه تنها در زمینه های صنعتی یا علمی بلکه برای ایجاد هنر و سرگرمی نوآورانه است. در حالی که جنبه های مختلفی از این عملکرد هنوز هم باید بی نقص باشد ، محققان بر این باورند که هوش مصنوعی می تواند یک لایه جالب به بداهه سازی تئاتر اضافه کند.
ماتئوسون گفت: "ما همچنین امیدواریم که با تمرکز روی قوس های روایی اساسی ، جهت نقشه و تولید ساختار ، تحقیقات را گسترش دهیم." "ما با درج جزئیات بیشتر در مورد اجزای سطح بالاتر نمایش ، معتقدیم همکاری انسان و ماشین می تواند برای مخاطبان سرگرم کننده تر باشد و برای بداهه گویان انسان لذت بخش تر باشد."
http://socialrus.com/story5196221/پمپ-وکیوم-آبی
نظرات شما عزیزان: